SPONSORZY: bat Audioteka Motus

Samochód Roku Wirtualnej Polski

wróć do kategorii

Jak co roku dziennikarze motoryzacyjni z serwisów Autokult.pl i AutoCentrum.pl wybierają najlepsze samochody w swojej klasie dostępne na polskim rynku. Który model okazał się największym zaskoczeniem? Czy w dobie SUV-ów można jeszcze przebić się czymś innym na rynku i czy żeby mieć "fajne" auto trzeba wydać fortunę?

Redakcje Autokult.pl i Autocentrum.pl wzięły pod lupę nowości ostatnich 12 miesięcy pod lupę. Każdy z redaktorów miał szansę sprawdzić z bliska zgłoszone modele – nie wybieramy zwycięzców na podstawie zdjęć czy barwnych opisów.

Liczy się nie tylko najwyższa moc czy najniższa cena. Wzięto również pod uwagę innowacyjność modelu, jego wyposażenie czy chociażby stosunek ceny do jakości. W poprzednich latach najważniejsze nagrody zdobywały takie auta jak Kia Stinger, Ioniq 5 czy Jaguar I-Pace.

W tym roku w szranki stanęły 32 modele. Będą one rywalizowały w dwóch kategoriach głównych (Samochód Roku i Samochód Roku Internautów) oraz siedmiu kategoriach tematycznych do których zgłosili je ich przedstawiciele na polskim rynku. Oto one:

  • Luksusowy Samochód Roku
  • Technologiczny Samochód Roku
  • Rodzinny Samochód Roku
  • Wnętrze Roku
  • Stylowy Samochód Roku
  • Sportowy Samochód Roku
  • Miejski Samochód Roku

Zwycięzców w kategoriach tematycznych oraz Samochód Roku Wirtualnej Polski wybiera jury składające się z połączonych redakcji Autokult.pl oraz Autocentrum.pl. Każdy dziennikarz/dziennikarka może przyznać 10, 6 i 4 punkty w każdej kategorii. W kategorii głównej pula punktów jest większa: 10, 8, 6 i 4.

W tej kategorii nominowani są wszyscy kandydaci startujący w kategoriach tematycznych oraz Ford Ranger Raptor, Ford Bronco i Cupra Leon Sportstourer.

Kandydaci

Cupra Leon Sportstourer

Może się wydawać, że to zwykłe kombi, ale Cupra już nie raz udowodniła, że wie, jak robi się auta sportowe. Duszę hothatcha w takim nadwoziu docenią osoby, które szukają wszechstronności, ale czy takie rozwiązanie nie zabiło radości z jazdy?

Opel Grandland GSe

Połączenie jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego sprawiło, że Grandland może pochwalić się mocą sięgającą 300 KM. To jednak nadal rodzinny SUV, który ma być nie tylko szybki, ale i ekonomiczny. Czy udało się to inżynierom z Russelsheim? Odpowiedź może nie być taka prosta!

Renault Austral

Nowa nazwa, nowy początek. Austral może przekonać do siebie stylistyką, przestrzenią czy nawet wnętrzem, gdzie zagościł system multimedialny oparty na androidzie. To jak posiadanie kolejnego telefonu, z dostępem do aplikacji czy sprawdzonych map. Nowy hit francuskiego producenta? Na to wygląda.

Mazda CX-60 diesel

Jeśli wskazać jeden model, który pokazuje jak bardzo Mazda idzie pod prąd, byłoy to CX-60 z ogromną jednostką Diesla. 6-cylindrowy silnik jest jednak oszczędny i zapewnia ponad 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu. W środku: skóra nappa i drewno z klonu japońskiego.  Nikt nie łączy tak materiałów jak Japończycy.

Alfa Romeo Giulia MCA

Giulia to nie tylko piękne nadwozie, ale i idealne wyważenie i sportowe prowadzenie. Po liftingu auto stało się jeszcze bardziej atrakcyjne. Jak to w przypadku włoskich aut – o stylistyce można mówić godzinami, ale czy upływ czasu był łaskawy dla innych aspektów Alfy Romeo?

Rolls-Royce Phantom

Phantom nie konkuruje z samochodami, ale z łodziami, helikopterami czy innymi naprawdę luksusowymi pozycjami. To bardziej czyste płótno, które konfiguruje klient tylko i wyłącznie dla siebie. Przeszycia na tapicerce przedstawiające motyw florystyczny? „Gwiezdna” podsufitka z mapą nieba w dniu urodzin? Tutaj naprawdę nie ma żadnych granic – w tym cenowych.

Ford Ranger Raptor

Raptor. Jak to brzmi! Ranger Raptor to samochód wyjęty całkowicie „z innej bajki”. Jest zaprojektowany do skakania po wydmach, wygląda jak zaprojektowany przez 14-latka, a w ruchu ulicznym przypomina słonia w składzie porcelany. To nie przeszkadza jednak w podziwianiu tego auta, które wśród księgowych nie ma prawa bytu.

Land Rover Defender 130

Legenda offroadu, model znany na całym świecie, z ogromną bazą fanów – tym razem w nowym wydaniu. Defender może i zaczął dostarczać komfort z naprawdę wysokiej półki, ale nie dajcie się zmylić. To nadal poważna maszyna, która ma radzić sobie w każdych warunkach. Teraz zabierając na pokład nie lada gromadkę.

Hyundai Ioniq 5 (2023)

Hyundai Ioniq 5 zaskoczył konkurencję  i pokazał, że Koreańczycy naprawdę potrafią zrobić dobry samochód. Dzięki instalacji 800V można go naładować do 80 proc. w mniej niż 20 minut. Z drugiej strony w kabinie znajdziemy tworzywa, które przypominają w dotyku wytwarzany tradycyjnymi metodami papier. W tym roku na pokładzie znalazły się chociażby cyfrowe lusterka.

Kia EV6 GT

Jeszcze kilka lat temu atrakcyjna stylistycznie Kia z napędem o mocy przekraczającej 500 KM była jedynie wytworem fantazji. Dziś można wyjechać takim autem z salonu. Auto kusi zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, ale czy w pogoni za mocą i wyglądem nie zaniedbano innych aspektów?

Citroën ë-C4 X

To innowacyjna alternatywa. Citroen e-C4 łączy elegancką sylwetkę fastbacka z nowoczesnym wyglądem SUV-a oraz ponadczasowym wyrafinowaniem i przestronnym wnętrzem sedana. Wygląda to naprawdę nieźle, ale czy to jedyne, co ma do zaoferowania ten francuski samochód?

Nissan Ariya

Trudno przecenić rolę, jaką odegrał elektryczny LEAF. Teraz na scenę wjeżdża Ariya, która przekonuje przede wszystkim wnętrzem. Przyciski ukryte w drewnianym panelu, przesuwany panel środkowy czy elektrycznie wysuwana szuflada to pierwsze elementy, które przyciągają wzrok? Czy to wszystko co ma do zaoferowania ten japoński samochód? Na pewno nie!

Mitsubishi ASX

Obszerne wnętrze, przyjemna dla oka stylistyka czy całkiem konkurencyjny cennik to mocne karty w ręku Mitsubishi. Dodajmy do tego 5-letnią gwarancję i okazuje się, że ASX jest interesującą propozycją dla wielu osób.

Ford Bronco

Zupełnie nowy model, który powstał po godzinach dzięki zaangażowaniu inżynierów lubiących offroad. Bronco przyciąga wzrok przechodniów wszędzie tam, gdzie się znajduje. Pod maską znajdziemy duże silniki V6. Czyżby plotki o śmierci potężnych silników były przesadzone?

Škoda Enyaq Coupe RS

Elektryczna skoda z dopiskiem RS? Trudno w to uwierzyć, ale takie auto istnieje naprawdę. Szczerze mówiąc, w tym rasowym kolorze trudno jej nie zobaczyć. Czy duża moc z silników elektrycznych to jedyne, co Czesi mają do zaoferowania? A jeśli nie, czy wystarczy to, by pokonać konkurencję?

Mercedes EQS SUV

Najwyżej pozycjonowany elektryk Mercedesa. Nie tylko wyróżnia się wielkością, ale i możliwością zabrania na pokład siedmiu osób, gigantycznym i robiącym wrażenie ekranem hyperscreen czy też niskim oporem aerodynamicznym, co pozytywnie wpływa na zasięg.

Porsche 911 GT3 RS

To w praktyce auto wyścigowe, które jakimś cudem otrzymało homologację drogową. Z przodu zamiast bagażnika – olbrzymia chłodnica. Za kierowcą – klatka bezpieczeństwa. 911 GT3 RS robi wrażenie nawet zatrzymując się na światłach, gdy aktywna aerodynamika ustawia tylne skrzydło walcząc o optymalny przepływ powietrza. Tylko czy na drogach publicznych nie jest to już przesada?

Lexus RX

Pierwsza w hybrydzie turbodoładowana hybryda, elektryczny napęd na tylną oś, która dodatkowo jest skrętna czy też adaptacyjne światła oparte na systemie luster. RX może nie krzyczy stylistyką o swoich możliwościach, ale jest to auto, w którym człowiek zaczyna odpoczywać już od pierwszego kilometra.

Volkswagen ID.5

Samochód trafia do klientów z neutralnym bilansem emisji dwutlenku węgla. Ma też coś do zaoferowania osobom szukającym nowoczesnych rozwiązań: może się sam zaktualizować, ma matrycowe reflektory czy head-up display z rozszerzoną rzeczywistością, co oznacza, że potrafi np. wskazać pas ruchu, z którego przez nieuwagę zjeżdżamy.

Audi Q8 e-tron

To coś więcej niż tylko drobny facelifting. Q8 e-tron otrzymał zupełnie nową „chemię”, co pozwoliło mu na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu, teraz sięgającego nawet 600 km. Do tego inżynierowie poprawili krzywą ładowania, a samochód „udźwignie” nawet 170 kW mocy.

Peugeot 408

Francuzi uwielbiają mieszać segmenty. Tutaj mamy hatchbacka, który ma 18 cm prześwitu i nie lada rozstaw osi. To gwarantuje niepowtarzalną prezencję oraz masę miejsca na tylnej kanapie. Do tego dodajmy kosmiczne felgi czy masę detali jak np. oznaczenia pod lusterkami. Auto może zbierać najwyższe oznaczenia za wygląd, ale czy to wystarczy?

Toyota Corolla Cross

Aż trudno uwierzyć, że tak długo czekaliśmy na podniesioną Corollę. Ma ona wpisać  się w lukę pomiędzy C-HR i RAV4. Dodajmy do tego sprawdzony układ hybrydowy i przestronne wnętrze, a okaże się, że Japończycy mają w segmencie bardzo mocnego zawodnika.

DS 7

DS7 był pierwszym samodzielnym modelem francuskiej marki i w końcu doczekał się liftingu. Zrezygnowano z chociażby ruchomych elementów świateł, ale skupiono się na komforcie jazdy. Czy to wystarczy, by stawić czoła licznej konkurencji?

Jeep Avenger

Produkowany w Polsce Avenger to pierwszy z trzech maluchów Stellantisa. Dostępny jest zarówno jako elektryk, jak i model spalinowy. Wewnątrz znajdziemy zupełnie nowy styl Jeepa, którym chce przyciągnąć do salonu kolejnych klientów. Sprawdzamy, czy może mu się to udać.

Volkswagen ID. Buzz

Najlepszy przykład na to, że auto może się sprzedawać bez jazdy testowej – wystarczyło pokazać klientom zdjęcia, a ci ruszyli do salonów. ID.Buzz to współczesny „ogórek”, a jeśli współczesny, to oczywiście elektryczny. Auto można naładować w ok. 30 minut, a jego zasięg to (przynajmniej teoretycznie) nieco ponad 400 km. Za tę przyjemność trzeba jednak sporo zapłacić – minimum 229 tys. zł. Netto.

Dacia Sandero Stepway

Dacia umocniła swoją pozycję producenta samochodów tanich, ale ze sprawdzonymi rozwiązaniami. Stepway ma podkreślać wyprawowy charakter auta, które sprawdzi się nie tylko poza miastem, ale i w nim. Czy jednak pewne cięcia nie odebrały temu hatchbackowi atutów? Sprawdzamy!

Jaguar F-Pace Edition 1988

To dziś nie do pomyślenia, że duży SUV może mieć pod maską tak ogromny silnik. To pięciolitrowe V8, które budzi się do życia z prawdziwie zwierzęcym pomrukiem.  550 KM i 700 Nm sprawiają, że F-Pace dotrzymuje tempa najszybszym. A jeśli dodamy do tego świetny wygląd…

Alpine A110 San Remo

Edycja limitowana Sam Remo ma podkreślić osiągnięcia rajdowe marki Alpine. Oprócz kilku dodatków to A110, które znamy i kochamy. Gdy inni osiągają kosmiczne wartości mocy, to auto potrzebuje tylko 292 KM, które w połączeniu z niską masą (ok. 1,1 tony) sprawiają, że każdy zakręt staje się wyjątkowy. Ale czy to wystarczy by poradzić sobie z konkurencją?

Audi RS3 Performance

Jeden z najszybszych hothatchy stał się jeszcze szybszy. Po testach na torze okazało się, że RS3 może jechać nawet 300 km/h. Ma 2,5-litrowy silnik, napęd na cztery koła, tryb drift i ceramiczne hamulce. Niestety, powstanie tylko 300 takich egzemplarzy.

Seres 3

Elektryczny SUV z 18-calowym prześwitem wpisuje się w oczekiwania klientów, co widać po wynikach sprzedaży tego pojazdu. Seres, pomimo swojego egzotycznego pochodzenia nie odstaje od innych propozycji w segmencie.

BMW i7

Pierwsza na świecie limuzyna z napędem elektrycznym. Drzwi, które same otwierają się po naciśnięciu przycisku. Bateria, która pozwala na pokonywanie długich tras. Pierwszy w segmencie 31-calowy ekran, który tworzy prawdziwą salę kinową, a przede wszystkim, stylistyka, która nikogo nie pozostawia obojętnym.

Mercedes GLC

Druga generacja bestsellera Mercedesa poprawia nieliczne błędy i dalej proponuje klientom auto, które pokochali. Czy chodzi o rozwinięte, całkiem niezłe multimedia, czy też oszczędny silnik Diesla, GLC ma do zaoferowania naprawdę dużo.

Wypełnij formularz

Zostaw nam swoje dane, jeśli chcesz wziąć udział w konkursie. Dane nie są obowiązkowe, jeśli chcesz jedynie oddać głos

Artykuły

Sala kinowa na tylnej kanapie w 10 sekund. Takiego rozwiązania nie ma żadna limuzyna

Ekrany w zagłówkach luksusowych limuzyn nie są niczym nowym. Ba, można je nawet spotkać w wielu rodzinnych propozycjach, szczególnie na amerykańskim rynku. BMW przy nowej Serii 7 postanowiło jednak podejść do sprawy nieco inaczej. Efekt jest oszałamiający.

Kosztuje 1,23 mln zł. Nie zabierzesz ze sobą nawet małej walizki

Porsche z każdym kolejnym modelem 911 udowadnia, że można jeszcze lepiej, szybciej i bardziej hardcorowo. Dla inżynierów z Zuffenhausen prawa fizyki zdają się klockami do zabawy. Niektóre rozwiązania wymagają jednak pewnych poświęceń. A tych w 911 GT3 RS można się kilka doszukać.

Tutaj granicą jest wyobraźnia. W tym aucie możesz zażyczyć sobie niemal wszystko

Rolls-Royce Phantom nie bez powodu został wybrany Luksusowym Samochodem Roku 2023. Luksus to bowiem nie tylko kwestia wygody i komfortu jazdy, ale także nieograniczona możliwość skonfigurowania samochodu według własnego gustu. Czasem można złapać się za głowę czytając, jakie pomysły mają klienci. A firma z Goodwood spełnia niemal wszystkie. Oto kilka z nich.

Nie można odmówić mu uroku. Producent ukrył w nim sporo "jajek niespodzianek"

Elektryczny bus nie tylko skutecznie przyciąga uwagę na ulicy i wywołuje uśmiech i radość wśród przechodniów, ale zdobył także tytuł Stylowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023 oraz Samochodu Roku Internautów Wirtualnej Polski 2023. Niemcy dla urozmaicenia ukryli w samochodzie sporo tzw. easter eggów, które są miłym dodatkiem i urozmaicają projekt wnętrza.

Pierwszy raz zdecydowali się na taki napęd we flagowej limuzynie. BMW imponuje osiągami

Elektryfikacja zdaje się nie omijać żadnego z segmentów w świecie motoryzacji. Wyjątkiem nie jest także klasa flagowych, dużych luksusowych limuzyn. Choć z drugiej strony jazda w kompletnej ciszy pasuje do tych aut jak nic innego. BMW projektując nową Serię 7, postanowiło pójść z duchem czasu i równolegle do wersji spalinowej zaoferować także elektryczną – i7.

Dziennikarze wybrali najlepsze auta na rynku. Oto laureaci

Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl znów zebrali się, by wybrać najlepsze samochody 2023 r. Do starcia stanęły 32 modele rywalizujące nie tylko w kategorii głównej oraz internautów, ale także w tematycznych kategoriach, do których zgłaszane były przez importerów. Oto laureaci.

Ma rozwiązanie prosto ze świata F1. Ten potwór może jeździć po ulicach

Wielkie dokładki, precyzyjne wloty i ogromne spojlery. Czasem trudno uwierzyć, że niektóre samochody zyskały homologację drogową. Tak jest m.in. w przypadku nowego Porsche 911 GT3 RS, który zdobył tytuł Sportowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023. Co ciekawe, znajdziemy w nim rozwiązanie wprost z Formuły 1.

Jest strzałem w dziesiątkę. Fabryka nie nadąża z jego produkcją

Sceptycy samochodów elektrycznych szczególnie często krytykują dostawcze czy użytkowe wersje aut na prąd. Tymczasem rzeczywistość pokazuje, że takie pojazdy doskonale spełniają potrzeby potencjalnych użytkowników. Najlepszym tego dowodem jest Volkswagen ID. Buzz, który jest wręcz rozchwytywany.

Jest idealny do miasta. Potrafi palić nawet 5,5 l/100 km

Choć słowa "Jeep" i miejski mogą nie iść w parze, to najmniejszy Avenger udowodnił, że jest świetnym narzędziem do miejskiej dżungli. Dlatego zdobył też tytuł Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023. Co dokładnie oferuje?

Ostatni taki samochód. Praktycznie nie ma konkurencji

Trudno zdecydować się, czy Ford Ranger Raptor to sportowy samochód terenowy, czy terenowy samochód sportowy. Bez wątpienia poza utwardzonymi drogami nie ma sobie równych, a w nowej generacji zyskał silnik, o którym wielu klientów marzyło. Nic dziwnego, że samochód zdobył tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023.

Wnętrze jak w koncepcie, cena wcale nie jak w premium. Nissan zaskoczył nowym elektrykiem

Nissan znany był do tej pory z tworzenia niekoniecznie angażujących i zachwycających wymyślnością wnętrz. Wraz z premierą elektrycznej Ariyi wszystko się zmieniło. Nowy crossover zachwyca nie tylko kokpitem, ale i ciekawymi rozwiązaniami.

Ile kosztuje Volkswagen ID. Buzz? Rywale nie mają z nim łatwo

Podczas gdy nas zauroczył jego styl, wy, drodzy czytelnicy, doceniliście jego całokształt. Volkswagen ID. Buzz został wybrany nie tylko przez nas Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski, ale zwyciężył także w kategorii na Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski. Ile kosztuje właściwie ta "maszyna uśmiechu" i jak wypada na tle rywali?

Ten diesel "wącha" paliwo. Mercedes jeszcze nie poddaje tradycyjnych silników

Choć w wielu kręgach silnik Diesla jest już "passe", niektórzy producenci nie zamierzają jeszcze z niego rezygnować. Jednym z przykładów jest Mercedes z jednostką o oznaczeniu OM 654 M. Spotkamy ją m.in. w GLC, który w połączeniu z oszczędnym silnikiem tworzy wręcz idealną parę na długie, rodzinne podróże.

Tej opcji nie ma żaden inny samochód. BMW się postarało

Marki premium często prześcigają się w rozwiązaniach, szczególnie jeśli mowa o flagowych limuzynach. BMW przy okazji Serii 7 opracowało rozwiązanie, którym nie mógł się do tej pory pochwalić żaden inny samochód. Nawet Rolls-Royce korzysta tylko połowicznie z takiego rozwiązania. Chodzi o automatyczne otwieranie drzwi.

Ile kosztuje nowy Mercedes GLC? Tak wypada na tle konkurentów

Mercedes GLC nagrodzony w kategorii Rodzinnego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023 cieszy się także dużym uznaniem wśród klientów. Już od poprzedniej generacji model jest bestsellerem marki, nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Jak wypada cenowo na tle konkurentów?

Ford Ranger Raptor z dieslem. Ma mniej mocy, ale jest tańszy i praktyczniejszy

Długo oczekiwany Ford Ranger Raptor z "porządnym" silnikiem jest już w sprzedaży od kilku miesięcy i cieszy pierwszych klientów. Jest niesamowity i dlatego przyznaliśmy mu nagrodzę Samochodu Roku Wirtualnej Polski. Ale są też i tacy, którzy czekali na powrót wersji z dieslem. I oto się doczekali, bo taka jest już w sprzedaży. Kosztuje ponad 50 tys. zł mniej, a to nie jest jedyny atut.

Ford Ranger Raptor ma wiele atutów. Ale nie możesz nim zrobić jednej rzeczy

Ford Ranger Raptor nieprzypadkowo został wybrany przez nas Samochodem Roku. Ma tak dużo atutów i jest tak pożądany, że nie mogło być inaczej. Jego niemal wyczynowa konstrukcja pozwala jeździć wszędzie, po wszystkim i do tego z ogromnymi prędkościami. Niestety, zgodnie z polskim prawem nie może wjechać w jedno miejsce.

Ile kosztuje Jeep Avenger i jak wypada na tle konkurentów?

Samochód Roku Wirtualnej Polski w kategorii aut do miasta został już wielokrotnie nagrodzony również na arenie międzynarodowej. Zerkając w cenniki, sprawdziliśmy, ile jest wart i jak wypada na tle swoich konkurentów.

Magda Konstantynowicz, communication manager w Auto Fus Group o Luksusowym Samochodzie Roku Wirtualnej Polski

Rolls-Royce Phantom zdobył tytuł Luksusowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023. Magda Konstantynowicz, communication manager w Auto Fus Group w krótkim wywiadzie wyjaśniła, na czym polega niepowtarzalność tego modelu.

PR Manager marki Nissan Dorota Pajączkowska o Wnętrzu Roku Wirtualnej Polski 2023

Wnętrze Nissana Ariyi zwyciężyło w tegorocznej kategorii Wnętrze Roku Wirtualnej Polski. Dorota Pajączkowska, PR Manager Nissan Sales CEE wyjaśnia, czym wyróżnia się samochód i dlaczego zasłużył na nagrodę.

Prezes marki Jeep w Polsce o Miejskim Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

Jeep Avenger zdobył tytuł Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023. Janusz Ellert, prezes marki w Polsce, wyjaśnił w krótkim wywiadzie, jakie zalety oferuje nowy model i dlaczego wybór tego auta jest słuszny.

Hubert Fronczak z BMW o Technologicznym Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

BMW i7 zostało Technologicznym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. O tym dlaczego to najlepsza limuzyna w swoim segmencie opowiada Hubert Fronczak z BMW Polska.

Przedstawiciel Porsche o Sportowym Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

Sportowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023 zostało Porsche 911 GT3. Mikołaj Kirschke, z Porsche Polska wyjaśnia, dlaczego właśnie ten samochód zasłużył na tytuł.

Prezes Ford Polska o Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

Zwycięzcą tegorocznego plebiscytu na Samochód Roku Wirtualnej Polski został Ford Ranger Raptor. To sportowy pickup o bardzo wszechstronnym charakterze. Prezes polskiego oddziału Forda, Atilla Szabo, wyjaśnia, dlaczego jest to aż tak dobre auto.

Jest produkowany w Polsce. Zdobył nagrodę Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023

Jest kompaktowy, ma napęd idealny do miasta, a do tego zaskakuje bogatym wyposażeniem i przestronnym wnętrzem. Jeep Avenger pokonał rywali w kategorii na Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polskie 2023. Co więcej, jest to model, który powstaje w polskiej fabryce.

Ile trzeba zapłacić, by jeździć Samochodem Roku Wirtualnej Polski? Carsmile spieszy z odpowiedzią

Po prezentacji wyników "Samochód Roku Wirtualnej Polski" analitycy Carsmile, platformy specjalizującej się w leasingu i wynajmie długoterminowych aut różnych marek, postanowili sprawdzić, ile kosztują pojazdy, które zwyciężyły w tegorocznej edycji konkursu.

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023. Zwyciężył… uśmiech!

Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023 został Volkswagen ID Buzz. W trakcie testów sami przekonaliśmy się, że na widok tego auta uśmiechają się naprawdę wszyscy – niektórzy w jego sympatycznym wyrazie "twarzy" odnajdują urok… szczeniaka!

Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski 2023. Wasz wybór nas zaskoczył

Samochodem, który zdobył najwięcej waszych głosów w plebiscycie na Samochód Roku Wirtualnej Polski, jest van, w dodatku z elektrycznym napędem. To Volkswagen ID. Buzz - spadkobierca legendarnego Bulliego.

Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023: wybór zwycięzcy nie był łatwy

Duże i pojemne, wszechstronne, czy może oszczędne? Wybór Rodzinnego Samochodu Roku Wirtualnej Polski należy do szczególnie trudnych z racji mnogości zmiennych, które trzeba wziąć pod uwagę. Tym razem najlepszy spośród zgłoszonych kandydatów okazał się Mercedes-Benz GLC.

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023. Dlaczego to właśnie Raptor?

Nie elektryk, ani modny SUV, lecz pickup został Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. To Ford Ranger Raptor, który okazał się zaskakująco wszechstronnym autem.

Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 – wybór jury był jednomyślny

To nie jest samochód, który z uwagi na wygląd będzie się wszystkim podobać. Ale niezależnie od gustów estetycznych, zaawansowane technologie tej limuzyny zrobią wrażenie na każdym. BMW i7 uzyskało maksymalne noty od wszystkich członków jury plebiscytu i zostało Technologicznym Samochodem Roku 2023.

Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023. Zwyciężył model produkowany u nas

Miejskie SUV-y to segment, który stale zyskuje na popularności. Klienci chcą modnych, dobrze wyglądających i praktycznych samochodów o wszechstronnym charakterze. Tegoroczny zwycięzca spełnia wszystkie wymagania.

Znamy zwycięzcę w kategorii Wnętrze Roku Wirtualnej Polski 2023. To elektryk z Japonii

Wnętrze samochodu jest niezwykle ważne – w końcu to z tej strony oglądamy nasz samochód przez najwięcej czasu. Dlatego powinno być nie tylko ergonomiczne, ale także zapewniać nam komfort oraz cieszyć oko. W tym roku najlepsze wnętrze zaoferował Nissan Ariya. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego klipu.

Poznaj zwycięzcę w kategorii Sportowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023

Sportowe emocje nie zawsze determinowane są przez moc. Surowe liczby to jedno, ale ważny jest także czynnik oddziałujący bezpośrednio na ludzką percepcję. W tym roku najmocniejsze argumenty miało Porsche 911 GT3 RS. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego klipu.

Luksusowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 - Wybór mógł być tylko jeden

Nasza redakcja była absolutnie zgodna co najlepszego auta w tej kategorii. Na rynku jest bowiem wiele samochodów luksusowych, lecz żaden z nich nie jest w stanie dorównać temu. W zamian za kilka milionów złotych przenosimy się do ekskluzywnej kapsuły, która pozwala odciąć się od otaczającego nas świata.

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 wybrany. Poznaj laureatów plebiscytu

Już po raz szósty redakcje Autokult.pl i AutoCentrum.pl wybrały najlepsze samochody na polskim rynku. Podczas uroczystej gali redakcja motoryzacyjna Wirtualnej Polski wręczyła nagrody w 7 kategoriach tematycznych, kategorii głównej oraz za pierwsze miejsce w głosowaniu internautów.