Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Klienci chcący zamówić Dacię Bigster stają przed dość trudnym wyborem jednej z czterech wersji napędowych. Dwie topowe wydają się być najbardziej atrakcyjne i są w podobnej cenie. Sprawdziliśmy, po jakim czasie hybryda się zwróci, skoro pali mniej.
Dacia Bigster jest dostępna w czterech wersjach napędowych:
- mild hybrid 140 4x2,
- mild hybrid 130 4x4,
- mild hybrid-G 140,
- hybrid 155.
Ceny wersji czysto benzynowej i gazowej nie różnią się znacząco, a drugą kategorią Bigstera są warianty 4x4 i hybryda, które dzieli kwota 4400 zł, jeśli porównamy te same wersje wyposażenia. Kwota na tyle nieduża, że wydaje się, iż na samym paliwie zwróci się w mig, ale tu wariant 4x4 sprawia niespodziankę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bigster 4x4 też mało pali
Wiele już powiedziano o niskim zużyciu paliwa Dacii Bigster Hybrid 155 i rzeczywiście takie jest. Jednak odmiana 4x4 też mało pali, a dla wielu będą to nawet zaskakujące wyniki. Porównajmy.

Porównanie zużycia paliwa Dacii Bigster
Porównanie zużycia paliwa Dacii Bigster
Policzmy teraz, po jakim przebiegu zwróci się kwota 4400 zł na wariant hybrydowy, jeśli zrezygnujemy z zakupu odmiany 4x4. Przyjmujemy cenę benzyny na poziomie 5,90 zł/litr oraz uśrednione spalanie, gdzie różnica pomiędzy autami to 0,9 l/100 km. Zatem na każde przejechane 100 km użytkownik hybrydy oszczędza 5,31 zł. Co oznacza, że zwrot różnicy w cenie nastąpi po przejechaniu ok. 83 tys. km. Trzeba sporo jeździć, by hybryda naprawdę się zwróciła.
Warto zwrócić uwagę, że jedyna istotna różnica pomiędzy tymi wersjami dotyczy jazdy miejskiej. Zatem im więcej jeździcie po mieście, tym zakup hybrydy zwróci się szybciej, a im mniej, tym później.
Bigster Hybrid ma jednak inne zalety
Oczywiście nie tylko ekonomia powinna determinować wybór wersji hybrydowej. Wariant hybrydowy ma automatyczną skrzynię biegów, której nie dostaniecie do wersji 4x4 nawet za dopłatą. Dodatkowo wersja ta w specyfikacji Extreme ma chłodzony schowek w podłokietniku oraz adaptacyjny tempomat, czego nie można zamówić do wariantu 4x4.
Niewątpliwie jazda wersją hybrydową jest przyjemniejsza, a zespół napędowy oferuje lepsze osiągi. Ciekawostką może być fakt, że pełna hybryda choć nie ma napędu na cztery koła, to ma wyższy prześwit minimalny wynoszący aż 24 cm (na 19-calowych opcjonalnych felgach), kiedy odmiana 4x4 ma tylko 20,5 cm. Zatem póki przyczepność do podłoża jest dobra, odmiana hybrydowa pokona tak samo trudne odcinki terenowe jak wersja 4x4.