Dacia Bigster
wróć do kategorii

Imponujące parametry. To te liczby zrobiły na nas wrażenie

Dacia Bigster nie jest samochodem idealnym, w wielu kategoriach nie błyszczy, ale zdobyła tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski, przyznany zarówno przez redakcję, jak i czytelników. W tym materiale zdradzimy wam, które z pomiarów zrobiły na nas największe wrażenie.

09.07.2025

Jak sama nazwa mówi, Dacia Bigster jest wielka. Ale wbrew pozorom nie aż tak, jak może wynikać to np. ze zdjęć. Kiedy zbliżycie się do samochodu, nie robi już takiego wrażenia, choć bryła jest na tyle kanciasta, że wciąż dobrze ukrywa swoje kompaktowe rozmiary.

Tak, kompaktowe, bo choć Bigster jest dłuższy od Volkswagena Tiguana o 3 cm, a od Kii Sportage o 5 cm, to wciąż mieści się w tej samej kategorii. Jednak nam zaimponowały inne wymiary.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zacznijmy od tych zewnętrznych - prześwit samochodu to aż 24 cm. To bardzo dużo. W najniższym punkcie terenowa Toyota Land Cruiser ma 23 cm prześwitu. Choć Bigster Hybrid nie ma napędu na cztery koła, to z lekkością przejedzie przez przeszkody nie do pokonania dla ok. 90 proc. SUV-ów, nawet tych z napędem 4x4.

Do tego warto dodać 25,5 cm wysokości progu. To jest wysokość, na jakiej znajduje się dolna krawędź przedniego zderzaka. W praktyce podjechanie kołami do krawężnika o wysokości 25 cm nie wyrządzi autu szkody. Nie robi to wrażenia? Weźcie miarkę i zobaczcie ile to jest.

Dacia Bigster ma imponującą wysokość progu

Dacia Bigster ma imponującą wysokość progu

Dacia Bigster ma imponującą wysokość progu, co bardzo ułatwia poruszanie się po mieście.

Kolejny pomiar wykonany na zewnątrz to grubość powłoki lakierniczej od 100 do 120 µm. Do dobra wartość jak na dzisiejsze standardy, a jeszcze lepszą wiadomością jest fakt, że wszystkie blachy Bigstera na zewnątrz są ocynkowane.

A teraz najlepsze - bagażnik

Samo wnętrze auta jest dość podobne do wnętrza Dustera i szczerze – nie spodziewajcie się przestronności limuzyny. Nie taki był zamysł konstruktorów. Bigster miał mieć big-bagażnik i taki jest.

Zanim jednak zajrzymy do tego wielkiego kufra, warto zwrócić uwagę na sposób otwierania bagażnika. Nawet w wariancie z elektrycznie podnoszoną klapą, ta unosi się na wysokość 187 cm. Dopowiem – to nie jest standard. W wielu autach chińskich czy japońskich klapa unosi się na wysokość maksymalnie 180 cm. Wyższe osoby muszą o tym pamiętać. Jeśli nie, nauczą się na własnych błędach, obijając sobie głowę o zamek.

Bagażnik Dacii Bigster

Bagażnik Dacii Bigster

Bagażnik Dacii Bigster

Bagażnik Bigstera ma doskonale zaprojektowany kształt, którym nie starano się wygenerować możliwie największej pojemności przez tworzenie często bezużytecznych zakamarków, byle litraż się zgadzał.

Długość maksymalna przestrzeni bagażowej to 106 cm (podłoga), a minimalna to 84 cm (na wysokości górnej krawędzi oparć). Szerokość minimalna to 100 cm, a wysokość do rolety wynosi 45 cm plus 16 cm, jeśli doliczymy przestrzeń pod podwójną podłogą, choć tu jest miejsce dla koła dojazdowego.

.

.

Pod podłogą jest koło dojazdowe i zmieści się też roleta

To oczywiście nie wszystko, bo oparcia kanapy Bigstera składają się w proporcji 80/20/80, a roletę bagażnika można schować pod podłogą. Przestrzeń bagażowa po złożeniu oparć ma długość ok. 190 cm do oparć przednich foteli ustawionych w środkowej pozycji. Ale jeśli zechcecie przewieźć jakiś długi przedmiot, np. deskę czy rurę, to da się pochylić oparcie fotela pasażera i uzyskacie przestrzeń o długości aż 270 cm.

.

.

Zadbano o umieszczenie w bagażniku wszystkich niezbędnych rozwiązań do przewożenia rzeczy

W bagażniku znajdują się trzy stałe haki na zakupy, jeden hak systemu You Clip, stała lampka oświetlająca i jedna umieszczona na klapie, również w systemie You Clip. Dla osób chcących zabrać np. lodówkę przygotowano 12-woltowe gniazdo.

Dacia Bigster to prawdziwy mistrz przestrzeni bagażowej w swojej klasie. Pomieści wszystko, czego potrzebuje rodzina, niezależnie od tego, czy na krótki, czy też długi wyjazd. Poradzi sobie w każdych warunkach, w jakich oczekujemy tego od SUV-a.