Dacia Bigster
wróć do kategorii

Ile kosztuje Samochód Roku WP 2025?

Dacia Bigster, ogłoszona Samochodem Roku WP, kosztuje w wersji rekomendowanej przez ekspertów Superauto.pl 132 tys. zł. Za leasingowanie tego pojazdu trzeba natomiast zapłacić 1 940 zł netto miesięcznie. Z taką ceną za pokaźnych rozmiarów SUVa z napędem 4x4 i miękką hybrydą, zwycięzca konkursu WP może być pierwszą poważną odpowiedzią tradycyjnej branży moto na inwazję aut chińskich.

11.06.2025

Analitycy Superauto.pl sprawdzili ile kosztują auta nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu Samochód Roku WP. Policzyli też miesięczną ratę, jaką trzeba byłoby zapłacić, leasingując zwycięskie pojazdy przez 5 lat. Wytypowali w tym celu optymalne ich zdaniem wersje, mając m.in. na względzie kategorie, w jakich wyróżnione zostały poszczególne modele. Samochody uszeregowali od najtańszych do najdroższych.

Element zaskoczenia

Zestawienie otwiera elektryczny Hyundai Inster, kosztujący w wybranej wersji Modern Limited 115 KM, niespełna 117 tys. zł. Dla przyjętych założeń leasingu (5 lat, dotacja z NaszEauto jako wkład własny i wykup 10 proc.) daje to ratę na poziomie 1 425 zł netto. Inster zwyciężył w dwóch kategoriach: miejski samochód roku oraz wnętrze roku:. – Przyznam, że nie spodziewałem się, że akurat to auto zostanie wyróżnione za wnętrze, biorąc pod uwagę jego kontrowersyjną stylistykę, a także mocnych konkurentów nominowanych w tej kategorii – przyznaje Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Jest konkurencja dla chińczyków

Inaczej jest w przypadku Dacii Bigster, która nie tylko zgarnęła nagrodę główną, ale zwyciężyła też w dwóch innych kategoriach, w których mogła wygrać: auto internautów oraz auto rodzinne. – Ten samochód stanowi obecnie jedyną poważną odpowiedź tzw. starej motoryzacji na inwazję marek chińskich i ma szanse skutecznie konkurować z autami z Państwa Środka – ocenia Bartosz Chojnacki. Optymalna wersja Dacii Bigster, rekomendowana przez ekspertów Superauto.pl, to Extreme 4x4 mHEV 1,2 TCe 130 KM. Z ceną 132 tys. zł za napęd 4x4 i miękką hybrydę, może ona skutecznie konkurować z autami chińskimi. – Bigster imponuje wielkością wnętrza i bagażnika za umiarkowaną cenę, a jak wiadomo Polacy wybierają samochody większe niż faktycznie potrzebują. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się na opcję 7-osobową – mówi wiceprezes Superauto.pl. Według danych platformy, na polskim rynku najbardziej poszukiwane są obecnie auta kosztujące od 78 do 132 tys. zł. Lukę tę idealnie wypełniła oferta marek chińskich. Średnia cena sprzedaży auta chińskiego w tym roku wynosi 124 tys. zł.

Pewniak Chojnackiego

Na kolejnym miejscu w zestawieniu znalazł się użytkowy samochód roku. Zwycięzca tej kategorii został Renault Master, kosztujący w wersji wytypowanej przez Superauto.pl – 139 tys. zł ( rata leasingu to prawie 2 040 zł netto). - Jest to najnowszy samochód użytkowy na rynku, o świetnej ergonomii wnętrza, po prostu auto dostawcze, w którym czujesz się jak w osobowym – ocenia Bartosz Chojnacki. - Możliwości adaptacji nie sposób wymienić, tyle ich jest. To był dla mnie pewniak. Gratuluję Renault takiego produktu – podkreśla wiceprezes Superauto.pl.

Na kolejnych pozycjach w zestawieniu, stworzonym na podstawie cen zakupu, znalazły się : technologiczny samochód roku (Tesla Y Juniper – 242 tys. zł za wersję Long Range AWD; do obliczenia raty przyjęto, że wkład własny to dotacja z NaszEauto) oraz sportowy samochód roku (Toyota GR Yaris – 252 tys. zł za wersję z 280-konnym silnikiem).

Auto prawie doskonałe

Do grona najdroższych aut nagrodzonych w tegorocznym plebiscycie Samochód Roku WP zalicza się natomiast auto biznesowe roku. Tej kategorii patronowało Superauto.pl, a wygrało ją – Audi Q5. – To najświeższa odsłona bestsellera, średniej klasy SUV, auto prawie doskonałe w klasie, w której jest ogromna konkurencja – ocenia Bartosz Chojnacki. W rekomendowanej przez Superauto.pl wersji S Line TDI quattro samochód kosztuje 280 tys. zł, a miesięczna rata z tytułu leasingu wynosi 4 100 zł netto.

W kategorii luksusowy samochód roku wygrało Volvo XC90, kosztujące w rekomendowanej wersji 340 tys. zł (z ratą leasingu na poziomie niemal 5 000 tys. zł netto). Zestawienie zamyka stylowy samochód roku, Porsche 911 Targa 4 GTS kosztujące 1 100 000 zł (rata leasingu wynosi ponad 16 tys. zl netto miesięcznie). Tyle trzeba zapłacić za niezwykłe połączenie sportowego charakteru auta z luksusowym wnętrzem, a także nadwozia cabrio z nadwoziem coupe.