SPONSORZY: bat Audioteka Motus

Technologiczny Samochód Roku

wróć do kategorii

Jeszcze nigdy motoryzacja nie rozwijała się w takim tempie. Pierwsze co przychodzi do głowy to oczywiście baterie i silniki elektryczne, które podniosły poprzeczkę wydajności do niespotykanego poziomu. Z drugiej strony mamy niezliczone systemy bezpieczeństwa, a w niektórych przypadkach umiejętność coraz bardziej autonomicznej jazdy. Konkurencja będzie zacięta!

Kategoria ta jest również ważna z innego powodu: to właśnie zgłoszone do niej modele pokazują, co znajdziemy w bardziej przystępnych cenowo pojazdach za kilka lat. Jeszcze kilka lat temu adaptacyjny tempomat był zaledwie ciekawostką. Dziś mówimy o systemach tak zaawansowanych, że wyprzedzających normy prawne. Ale nie sztuka jest wprowadzić dane rozwiązanie – musi być ono jeszcze przydatne i przyjazne dla użytkownika.

W tej kategorii rywalizować będą:

  • BMW i7
  • Mercedes EQS SUV
  • Lexus RX
  • Hyundai Ioniq 5
  • Audi Q8 e-tron
  • Volkswagen ID.5

Kandydaci

Mercedes EQS SUV

Najwyżej pozycjonowany elektryk Mercedesa. Nie tylko wyróżnia się wielkością, ale i możliwością zabrania na pokład siedmiu osób, gigantycznym i robiącym wrażenie ekranem hyperscreen czy też niskim oporem aerodynamicznym, co pozytywnie wpływa na zasięg.

BMW i7

Pierwsza na świecie limuzyna z napędem elektrycznym. Drzwi, które same otwierają się po naciśnięciu przycisku. Bateria, która pozwala na pokonywanie długich tras. Pierwszy w segmencie 31-calowy ekran, który tworzy prawdziwą salę kinową, a przede wszystkim, stylistyka, która nikogo nie pozostawia obojętnym.

Lexus RX

Pierwsza w hybrydzie turbodoładowana hybryda, elektryczny napęd na tylną oś, która dodatkowo jest skrętna czy też adaptacyjne światła oparte na systemie luster. RX może nie krzyczy stylistyką o swoich możliwościach, ale jest to auto, w którym człowiek zaczyna odpoczywać już od pierwszego kilometra.

Hyundai Ioniq5

Hyundai Ioniq 5 zaskoczył konkurencję  i pokazał, że Koreańczycy naprawdę potrafią zrobić dobry samochód. Dzięki instalacji 800V można go naładować do 80 proc. w mniej niż 20 minut. Z drugiej strony w kabinie znajdziemy tworzywa, które przypominają w dotyku wytwarzany tradycyjnymi metodami papier. W tym roku na pokładzie znalazły się chociażby cyfrowe lusterka.

Audi Q8 e-tron

To coś więcej niż tylko drobny facelifting. Q8 e-tron otrzymał zupełnie nową „chemię”, co pozwoliło mu na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu, teraz sięgającego nawet 600 km. Do tego inżynierowie poprawili krzywą ładowania, a samochód „udźwignie” nawet 170 kW mocy.

Wypełnij formularz

Zostaw nam swoje dane, jeśli chcesz wziąć udział w konkursie. Dane nie są obowiązkowe, jeśli chcesz jedynie oddać głos

Artykuły

Sala kinowa na tylnej kanapie w 10 sekund. Takiego rozwiązania nie ma żadna limuzyna

Ekrany w zagłówkach luksusowych limuzyn nie są niczym nowym. Ba, można je nawet spotkać w wielu rodzinnych propozycjach, szczególnie na amerykańskim rynku. BMW przy nowej Serii 7 postanowiło jednak podejść do sprawy nieco inaczej. Efekt jest oszałamiający.

Pierwszy raz zdecydowali się na taki napęd we flagowej limuzynie. BMW imponuje osiągami

Elektryfikacja zdaje się nie omijać żadnego z segmentów w świecie motoryzacji. Wyjątkiem nie jest także klasa flagowych, dużych luksusowych limuzyn. Choć z drugiej strony jazda w kompletnej ciszy pasuje do tych aut jak nic innego. BMW projektując nową Serię 7, postanowiło pójść z duchem czasu i równolegle do wersji spalinowej zaoferować także elektryczną – i7.

Dziennikarze wybrali najlepsze auta na rynku. Oto laureaci

Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl znów zebrali się, by wybrać najlepsze samochody 2023 r. Do starcia stanęły 32 modele rywalizujące nie tylko w kategorii głównej oraz internautów, ale także w tematycznych kategoriach, do których zgłaszane były przez importerów. Oto laureaci.

Tej opcji nie ma żaden inny samochód. BMW się postarało

Marki premium często prześcigają się w rozwiązaniach, szczególnie jeśli mowa o flagowych limuzynach. BMW przy okazji Serii 7 opracowało rozwiązanie, którym nie mógł się do tej pory pochwalić żaden inny samochód. Nawet Rolls-Royce korzysta tylko połowicznie z takiego rozwiązania. Chodzi o automatyczne otwieranie drzwi.

Hubert Fronczak z BMW o Technologicznym Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

BMW i7 zostało Technologicznym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. O tym dlaczego to najlepsza limuzyna w swoim segmencie opowiada Hubert Fronczak z BMW Polska.

Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 – wybór jury był jednomyślny

To nie jest samochód, który z uwagi na wygląd będzie się wszystkim podobać. Ale niezależnie od gustów estetycznych, zaawansowane technologie tej limuzyny zrobią wrażenie na każdym. BMW i7 uzyskało maksymalne noty od wszystkich członków jury plebiscytu i zostało Technologicznym Samochodem Roku 2023.