SPONSORZY: bat Audioteka Motus

Stylowy Samochód Roku

wróć do kategorii

Kategoria, która wzbudziła największe zainteresowanie – w żadnej innej nie znajdziemy tyle modeli. Trudno się dziwić, nie od dziś wiadomo, że auto kupuje się "oczami". Ostre linie, ponadczasowy styl, a może krzykliwy kolor? Strategii było wiele, zwycięzca może być tylko jeden.

Oczywiście i tu sytuacja nie jest łatwa. Mamy wiele podejść do tematu stylu. Czy może to być ponadczasowe nadwozie włoskiego sedana, plażowy klimat elektrycznej (już) legendy, imitacja kominka w kabinie czy na wskroś cyberpunkowy klimat oświetlenia? Dla każdego znajdzie się coś miłego.

W tej kategorii rywalizować będą:

  • Jeep Avenger
  • Citroën e-C4 X
  • Hyundai Ioniq 5
  • Opel Grandland GSe
  • Alfa Romeo Giulia
  • Peugeot 408
  • Nissan Ariya
  • DS 7
  • ID. Buzz
  • Jaguar F-Pace SVR 1988 Le Mans
  • Škoda Enyaq Coupe RS

Kandydaci

Opel Grandland GSe

Połączenie jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego sprawiło, że Grandland może pochwalić się mocą sięgającą 300 KM. To jednak nadal rodzinny SUV, który ma być nie tylko szybki, ale i ekonomiczny. Czy udało się to inżynierom z Russelsheim? Odpowiedź może nie być taka prosta!

Jeep Avenger

Produkowany w Polsce Avenger to pierwszy z trzech maluchów Stellantisa. Dostępny jest zarówno jako elektryk, jak i model spalinowy. Wewnątrz znajdziemy zupełnie nowy styl Jeepa, którym chce przyciągnąć do salonu kolejnych klientów. Sprawdzamy, czy może mu się to udać.

Hyundai Ioniq5

Hyundai Ioniq 5 zaskoczył konkurencję  i pokazał, że Koreańczycy naprawdę potrafią zrobić dobry samochód. Dzięki instalacji 800V można go naładować do 80 proc. w mniej niż 20 minut. Z drugiej strony w kabinie znajdziemy tworzywa, które przypominają w dotyku wytwarzany tradycyjnymi metodami papier. W tym roku na pokładzie znalazły się chociażby cyfrowe lusterka.

ID. Buzz

Najlepszy przykład na to, że auto może się sprzedawać bez jazdy testowej – wystarczyło pokazać klientom zdjęcia, a ci ruszyli do salonów. ID.Buzz to współczesny „ogórek”, a jeśli współczesny, to oczywiście elektryczny. Auto można naładować w ok. 30 minut, a jego zasięg to (przynajmniej teoretycznie) nieco ponad 400 km. Za tę przyjemność trzeba jednak sporo zapłacić – minimum 229 tys. zł. Netto.

Citroen e-C4 X

To innowacyjna alternatywa. Citroen e-C4 łączy elegancką sylwetkę fastbacka z nowoczesnym wyglądem SUV-a oraz ponadczasowym wyrafinowaniem i przestronnym wnętrzem sedana. Wygląda to naprawdę nieźle, ale czy to jedyne, co ma do zaoferowania ten francuski samochód?

Peugeot 408

Francuzi uwielbiają mieszać segmenty. Tutaj mamy hatchbacka, który ma 18 cm prześwitu i nie lada rozstaw osi. To gwarantuje niepowtarzalną prezencję oraz masę miejsca na tylnej kanapie. Do tego dodajmy kosmiczne felgi czy masę detali jak np. oznaczenia pod lusterkami. Auto może zbierać najwyższe oznaczenia za wygląd, ale czy to wystarczy?

DS 7

DS7 był pierwszym samodzielnym modelem francuskiej marki i w końcu doczekał się liftingu. Zrezygnowano z chociażby ruchomych elementów świateł, ale skupiono się na komforcie jazdy. Czy to wystarczy, by stawić czoła licznej konkurencji?

Nissan Ariya

Trudno przecenić rolę, jaką odegrał elektryczny LEAF. Teraz na scenę wjeżdża Ariya, która przekonuje przede wszystkim wnętrzem. Przyciski ukryte w drewnianym panelu, przesuwany panel środkowy czy elektrycznie wysuwana szuflada to pierwsze elementy, które przyciągają wzrok? Czy to wszystko co ma do zaoferowania ten japoński samochód? Na pewno nie!

Jaguar F-Pace SVR 1988

To dziś nie do pomyślenia, że duży SUV może mieć pod maską tak ogromny silnik. To pięciolitrowe V8, które budzi się do życia z prawdziwie zwierzęcym pomrukiem.  550 KM i 700 Nm sprawiają, że F-Pace dotrzymuje tempa najszybszym. A jeśli dodamy do tego świetny wygląd…

Alfa Romeo Giulia

Giulia to nie tylko piękne nadwozie, ale i idealne wyważenie i sportowe prowadzenie. Po liftingu auto stało się jeszcze bardziej atrakcyjne. Jak to w przypadku włoskich aut – o stylistyce można mówić godzinami, ale czy upływ czasu był łaskawy dla innych aspektów Alfy Romeo?

Wypełnij formularz

Zostaw nam swoje dane, jeśli chcesz wziąć udział w konkursie. Dane nie są obowiązkowe, jeśli chcesz jedynie oddać głos

Artykuły

Nie można odmówić mu uroku. Producent ukrył w nim sporo "jajek niespodzianek"

Elektryczny bus nie tylko skutecznie przyciąga uwagę na ulicy i wywołuje uśmiech i radość wśród przechodniów, ale zdobył także tytuł Stylowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023 oraz Samochodu Roku Internautów Wirtualnej Polski 2023. Niemcy dla urozmaicenia ukryli w samochodzie sporo tzw. easter eggów, które są miłym dodatkiem i urozmaicają projekt wnętrza.

Dziennikarze wybrali najlepsze auta na rynku. Oto laureaci

Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl znów zebrali się, by wybrać najlepsze samochody 2023 r. Do starcia stanęły 32 modele rywalizujące nie tylko w kategorii głównej oraz internautów, ale także w tematycznych kategoriach, do których zgłaszane były przez importerów. Oto laureaci.

Jest strzałem w dziesiątkę. Fabryka nie nadąża z jego produkcją

Sceptycy samochodów elektrycznych szczególnie często krytykują dostawcze czy użytkowe wersje aut na prąd. Tymczasem rzeczywistość pokazuje, że takie pojazdy doskonale spełniają potrzeby potencjalnych użytkowników. Najlepszym tego dowodem jest Volkswagen ID. Buzz, który jest wręcz rozchwytywany.

Ile kosztuje Volkswagen ID. Buzz? Rywale nie mają z nim łatwo

Podczas gdy nas zauroczył jego styl, wy, drodzy czytelnicy, doceniliście jego całokształt. Volkswagen ID. Buzz został wybrany nie tylko przez nas Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski, ale zwyciężył także w kategorii na Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski. Ile kosztuje właściwie ta "maszyna uśmiechu" i jak wypada na tle rywali?

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023. Zwyciężył… uśmiech!

Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023 został Volkswagen ID Buzz. W trakcie testów sami przekonaliśmy się, że na widok tego auta uśmiechają się naprawdę wszyscy – niektórzy w jego sympatycznym wyrazie "twarzy" odnajdują urok… szczeniaka!