SPONSORZY: bat Audioteka Motus

Sportowy Samochód Roku

wróć do kategorii

Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać – wtedy, gdy powstał drugi samochód. Choć czasy dla fanów motoryzacji stają się coraz cięższe, w kategorii sportowego samochodu roku znaleźć można szeroki przekrój propozycji – od klasyki w postaci 911 przez hothatcha aż do SUV-a z potężnym silnikiem.

No właśnie – potężne silniki, choć wieszczono ich śmierć – dalej mają się całkiem nieźle. Sytuacja z pewnością ucieszy wielu fanów motoryzacji, zwłaszcza, że nie odejdą one tak szybko do lamusa. Dzięki proponowanym e-paliwom sytuacja wydaje się być opanowana. Niemiej i tak coraz większą rolę będą odgrywać hybrydy. Nie przedłużając: poniżej lista zgłoszonych pojazdów.

W tej kategorii rywalizować będą:

  • Alpine A110 San Remo
  • Opel Grandland GSe
  • Alfa Romeo Giulia
  • Porsche 911 GT3 RS
  • Jaguar F-Pace SVR 1988 Le Mans
  • Audi RS3 Performance

Kandydaci

Jaguar F-Pace SVR 1988

To dziś nie do pomyślenia, że duży SUV może mieć pod maską tak ogromny silnik. To pięciolitrowe V8, które budzi się do życia z prawdziwie zwierzęcym pomrukiem.  550 KM i 700 Nm sprawiają, że F-Pace dotrzymuje tempa najszybszym. A jeśli dodamy do tego świetny wygląd…

Opel Grandland GSe

Połączenie jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego sprawiło, że Grandland może pochwalić się mocą sięgającą 300 KM. To jednak nadal rodzinny SUV, który ma być nie tylko szybki, ale i ekonomiczny. Czy udało się to inżynierom z Russelsheim? Odpowiedź może nie być taka prosta!

Alpine A110 San Remo

Edycja limitowana Sam Remo ma podkreślić osiągnięcia rajdowe marki Alpine. Oprócz kilku dodatków to A110, które znamy i kochamy. Gdy inni osiągają kosmiczne wartości mocy, to auto potrzebuje tylko 292 KM, które w połączeniu z niską masą (ok. 1,1 tony) sprawiają, że każdy zakręt staje się wyjątkowy. Ale czy to wystarczy by poradzić sobie z konkurencją?

Audi RS3 Performance

Jeden z najszybszych hothatchy stał się jeszcze szybszy. Po testach na torze okazało się, że RS3 może jechać nawet 300 km/h. Ma 2,5-litrowy silnik, napęd na cztery koła, tryb drift i ceramiczne hamulce. Niestety, powstanie tylko 300 takich egzemplarzy.

Porsche 911 GT3 RS

To w praktyce auto wyścigowe, które jakimś cudem otrzymało homologację drogową. Z przodu zamiast bagażnika – olbrzymia chłodnica. Za kierowcą – klatka bezpieczeństwa. 911 GT3 RS robi wrażenie nawet zatrzymując się na światłach, gdy aktywna aerodynamika ustawia tylne skrzydło walcząc o optymalny przepływ powietrza. Tylko czy na drogach publicznych nie jest to już przesada?

Alfa Romeo Giulia

Giulia to nie tylko piękne nadwozie, ale i idealne wyważenie i sportowe prowadzenie. Po liftingu auto stało się jeszcze bardziej atrakcyjne. Jak to w przypadku włoskich aut – o stylistyce można mówić godzinami, ale czy upływ czasu był łaskawy dla innych aspektów Alfy Romeo?

Wypełnij formularz

Zostaw nam swoje dane, jeśli chcesz wziąć udział w konkursie. Dane nie są obowiązkowe, jeśli chcesz jedynie oddać głos

Artykuły

Kosztuje 1,23 mln zł. Nie zabierzesz ze sobą nawet małej walizki

Porsche z każdym kolejnym modelem 911 udowadnia, że można jeszcze lepiej, szybciej i bardziej hardcorowo. Dla inżynierów z Zuffenhausen prawa fizyki zdają się klockami do zabawy. Niektóre rozwiązania wymagają jednak pewnych poświęceń. A tych w 911 GT3 RS można się kilka doszukać.

Dziennikarze wybrali najlepsze auta na rynku. Oto laureaci

Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl znów zebrali się, by wybrać najlepsze samochody 2023 r. Do starcia stanęły 32 modele rywalizujące nie tylko w kategorii głównej oraz internautów, ale także w tematycznych kategoriach, do których zgłaszane były przez importerów. Oto laureaci.

Ma rozwiązanie prosto ze świata F1. Ten potwór może jeździć po ulicach

Wielkie dokładki, precyzyjne wloty i ogromne spojlery. Czasem trudno uwierzyć, że niektóre samochody zyskały homologację drogową. Tak jest m.in. w przypadku nowego Porsche 911 GT3 RS, który zdobył tytuł Sportowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2023. Co ciekawe, znajdziemy w nim rozwiązanie wprost z Formuły 1.

Przedstawiciel Porsche o Sportowym Samochodzie Roku Wirtualnej Polski 2023

Sportowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023 zostało Porsche 911 GT3. Mikołaj Kirschke, z Porsche Polska wyjaśnia, dlaczego właśnie ten samochód zasłużył na tytuł.

Poznaj zwycięzcę w kategorii Sportowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023

Sportowe emocje nie zawsze determinowane są przez moc. Surowe liczby to jedno, ale ważny jest także czynnik oddziałujący bezpośrednio na ludzką percepcję. W tym roku najmocniejsze argumenty miało Porsche 911 GT3 RS. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego klipu.