Pojedzie samodzielnie nawet do 130 km/h. BMW i5 nie potrzebuje kierowcy
Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2024 to superkomputer na kołach. Liczba funkcji i możliwości oferowanych przez pokładowe multimedia może przytłaczać. Niektóre jednak pozwalają odpocząć kierowcy. Szkoda tylko, że na razie nie w Polsce.
Asystent jazdy autostradowej to coraz powszechniejszy element w nowych autach. Jego działanie zazwyczaj ogranicza się do kooperacji pomiędzy adaptacyjnym tempomatem i systemem utrzymania pasa ruchu. Kierowca musi jednak cały czas trzymać kierownicę i kontrolować sytuację. W przypadku nowego BMW i5 jest nieco inaczej.
Tu asystent autostradowy nie wymaga ciągłego trzymania kierownicy. Auto jedzie samo, utrzymując zadaną prędkość i kierunek jazdy. Samo pokonuje zakręty, a gdy trzeba, zmienia nawet pasy, wystarczy tylko potwierdzić decyzję spojrzeniem w lusterko.
Póki co funkcja działa jedynie do prędkości 130 km/h, lecz nie to jest największym problemem. Wyzwanie stanowią przede wszystkim kwestie prawne, w związku z którymi udogodnienie nie działa w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Asystent jazdy autostradowej w BMW i5 jest dostępny m.in. w USA czy w Niemczech. Niewykluczone, że kiedyś pojawi się u nas. Wszystko zależy od ewentualnych zmian w legislacji. Póki co pełnię możliwości Technologicznego Samochodu Roku WP sprawdzicie jedynie za granicą.