Volkswagen ID. Buzz
SPONSORZY: bat Audioteka Motus
wróć do kategorii

Jest strzałem w dziesiątkę. Fabryka nie nadąża z jego produkcją

Sceptycy samochodów elektrycznych szczególnie często krytykują dostawcze czy użytkowe wersje aut na prąd. Tymczasem rzeczywistość pokazuje, że takie pojazdy doskonale spełniają potrzeby potencjalnych użytkowników. Najlepszym tego dowodem jest Volkswagen ID. Buzz, który jest wręcz rozchwytywany.

02.08.2023

Volkswagen ID. Buzz został wybrany nie tylko Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023, ale także Samochodem Internautów Wirtualnej Polski 2023. Oznacza to, że po raz pierwszy czytelnicy wskazali samochód elektryczny, jako najlepszy według ich opinii. Kultowy następca "Bulliego" odważnie wkroczył do segmentu pojazdów użytkowych i dostawczych na prąd.

Wiele osób twierdzi, że możliwości oraz ograniczony zasięg elektryków nie jest dostosowany do charakteru użytkowania tego typu aut. Wszystko wskazuje jednak na to, że potencjalni odbiorcy są zgoła innego zdania. Fabryka nie była bowiem w stanie sprostać zainteresowaniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podczas gdy premiera samochodu miała miejsce w marcu 2022 r., do końca zeszłego roku na samochód w wersji osobowej Pro lub dostawczej Cargo zdecydowało się ponad 26 tys. osób. Tymczasem fabryka była w stanie wyprodukować do końca 2022 r. tylko 15 tys. egzemplarzy, z czego wiele z nich stanowiły auta demonstracyjne i prasowe.

Co ciekawe wiele osób zdecydowało się na samochód, nie widząc nawet pojazdu na żywo, bowiem nie trafił on wówczas jeszcze do salonów. W Polsce ID. Buzz także cieszy się dużym zainteresowaniem. Już w styczniu cała pula 500 aut przeznaczonych na nasz rynek na 2023 r. została wyczerpana. Klienci równie chętnie sięgali po wersję osobową, jak i towarową, rozkładając sprzedaż niemal po równo na pół.

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz dysponuje 204-konnym silnikiem i baterią, która zapewnia zasięg do 419 km na jednym ładowaniu. Ceny startują od 282 tys. zł brutto za odmianę osobową i 280 tys. zł za wersję towarową.