Volkswagen ID. Buzz
SPONSORZY: bat Audioteka Motus
wróć do kategorii

Ile kosztuje Volkswagen ID. Buzz? Rywale nie mają z nim łatwo

Podczas gdy nas zauroczył jego styl, wy, drodzy czytelnicy, doceniliście jego całokształt. Volkswagen ID. Buzz został wybrany nie tylko przez nas Stylowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski, ale zwyciężył także w kategorii na Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski. Ile kosztuje właściwie ta "maszyna uśmiechu" i jak wypada na tle rywali?

31.07.2023

Na pierwszy rzut oka Volkswagen ID. Buzz może uchodzić na stosunkowo drogi samochód, bowiem kosztuje 282 604 zł z VAT-em, jednak trzeba wziąć pod uwagę, co za tę cenę dostajemy. Już w podstawie znajdziemy sporo wyposażania, m.in. dwustrefową klimatyzację, LED-owe reflektory, czujniki parkowania, podgrzewaną kierownicę czy indukcyjną ładowarkę do telefonu.

Ponadto volkswagen wyposażony jest w 204-konny silnik oraz baterię o pojemności 77 kWh, co daje zasięg do 417 km na jednym ładowaniu, według zapewnień producenta. Co na to rywale? Na dobrą sprawę, ID. Buzz - ze względu na swoje kompaktowe wymiary - nie ma bezpośrednich rywali, choć teoretycznie elektrycznych vanów na rynku nie brakuje.

Większość z nich jest jednak odrobinę większa oraz może pomieścić więcej osób. Co prawda Volkswagen zaprezentował już powiększonego ID. Buzza z trzema rzędami siedzeń, jednak wciąż czekamy na jego rynkowy debiut. Z jakimi autami wobec tego może rywalizować ID. Buzz?

Stellantis oferuje aż trzy elektryczne busy, które na dobrą sprawę korzystają z tych samych podzespołów. Mowa tu o trójce Citroën ë-Spacetourer, Peugeot e-Traveller oraz Opel Zafira-e Life. Każdy z nich dysponuje znacznie słabszym, bo jedynie 136-konnym silnikiem oraz skromniejszą baterią – w podstawie dostaniemy akumulator o pojemności 50 kWh, a za dopłatą – 75 kWh. W pierwszym przypadku przejedziemy 230 km, a w drugim – 330 km.

Tymczasem cała trójka jest tylko nieznacznie tańsza od volkswagena. Citroën i peugeot kosztują tyle samo, tj. 277 200 zł, podczas gdy opel kosztuje 270 500 zł. Dodatkowo wiele elementów wyposażenia, które volkswagen ma w standardzie, tutaj wymaga dopłaty. Za większą baterię trzeba zapłacić dodatkowo aż 25 800 zł.

W ofercie elektrycznych busów możemy znaleźć jeszcze także Mercedesa eVito Tourer. Choć większy luksus oferuje rzecz jasna EQV, to jego cena jest już całkowicie poza zasięgiem ID. Buzza. Tymczasem eVito Tourer startuje z ceną blisko 324 tys. zł. Oferuje w podstawie co prawda również 204-konny silnik, ale ma skromną baterię 66 kWh, która pozwoli przejechać jedynie ok. 233 km.

Dostępna jest także wersja z większym akumulatorem 90 kWh, dzięki której przejedziemy już ok. 360 km, jednak tutaj ceny startują już z poziomu 343 375 zł. Podobnie jak w przypadku poprzedników, wiele opcji także wymaga dopłaty, nawet lakierowane zderzaki, które w podstawie są czarne.