Ford
SPONSORZY: bat Audioteka Motus
wróć do kategorii

Ford Ranger Raptor z dieslem. Ma mniej mocy, ale jest tańszy i praktyczniejszy

Długo oczekiwany Ford Ranger Raptor z "porządnym" silnikiem jest już w sprzedaży od kilku miesięcy i cieszy pierwszych klientów. Jest niesamowity i dlatego przyznaliśmy mu nagrodzę Samochodu Roku Wirtualnej Polski. Ale są też i tacy, którzy czekali na powrót wersji z dieslem. I oto się doczekali, bo taka jest już w sprzedaży. Kosztuje ponad 50 tys. zł mniej, a to nie jest jedyny atut.

23.06.2023

Benzynowy Ford Ranger Raptor kosztuje bagatela 377 917 zł, choć nie żal żadnej z tych złotówek na najlepszy samochód 2023 roku. Jednak nie zawsze duży motor benzynowy jest atutem. Pali kosmiczne ilości paliwa, więc i zasięg jest skromny. Do tego duży silnik zawsze kosztuje więcej.

Na polskim rynku pojawiła się więc zapowiadana odmiana 2.0 EcoBlue z silnikiem Diesla o mocy 210 KM i momencie obrotowym 491 Nm, mniejszym od benzyniaka tylko o 9 Nm. Samochód wyceniono na 323 305 zł. Katalogowe zużycie paliwa jest mniejsze o 5 l/100 km. Ma jednak inne atuty niż tylko mniejsze spalanie i niższa cena.

Przede wszystkim Ranger Raptor z dieslem pod maską mniej waży, choć tylko o 42 kg. Niby niewiele, ale należy pamiętać, że motor benzynowy 3.0 V6 Forda jest bardzo lekką konstrukcją.

Prawdziwą przewagą Raptora z dieslem jest natomiast ładowność, bo tu już różnica wynosi całe 407 kg. Wynika to z innej dopuszczalnej masy całkowitej, zwiększonej względem modelu 3.0. Również uciąg przyczepy jest większy, bo wynosi 3,5 tony.

Ford Ranger Raptor również z silnikiem Diesla jest terenowym potworem, który wjedzie niemal wszędzie i pokona największe nierówności z ogromną prędkością. Diesel ma tylko nieco gorszą dynamikę, choć wg danych katalogowych do 100 km/h rozpędza się raptem o 2,6 s gorzej.