Już nie SUV-y. Teraz Europejczycy wolą inny rodzaj samochodów
Renault Clio, które zdobyło tytuł Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2024, zajęło trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych aut w Europie w pierwszej połowie 2024 r. Popularniejsze od francuskiego hatchbacka okazały się tylko dwa auta, z czego jeden ma z Renault wiele wspólnego.
Małe auta są w odwrocie? Europejskie wyniki sprzedaży zdają się temu przeczyć. Jak wynika z danych Jato Dynamics, w pierwszej dziesiątce rankingu na najczęściej kupowane samochody osobowe na Starym Kontynencie 2024 r. znalazły się tylko trzy SUV-y i crossovery. Najpopularniejszy z nich – Volkswagen T-Roc – zajął dopiero czwarte miejsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dalej, bo na ósmym miejscu uplasowała się Tesla Model Y, natomiast tuż za nią – Toyota Yaris Cross. Okazuje się, że Europejczycy wciąż uwielbiają niewielkie, miejskie samochody segmentu B, które zdawały się w odwrocie. Liderem w pierwszym półroczu 2024 r. pod względem sprzedaży jest Dacia Sandero z wynikiem 143 596 sprzedanych egzemplarzy. Drugie miejsce zajął Volkswagen Golf z wynikiem 126 993 sztuk. Podium zamyka Renault Clio z liczbą 114 623 sprzedanych egzemplarzy.
Stanowi to wzrost o 15 proc. względem analogicznego okresu w zeszłym roku. Co ciekawe, wygrany rankingu ma z Renault Clio wiele wspólnego. Oba auta współdzielą bowiem tę samą płytę podłogową CMF-B oraz niektóre silniki. Francuski hatchback okazał się natomiast najlepszy w kategorii Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2024.
Szerokim wyborem oszczędnych silników, możliwością zamówienia instalacji LPG, przestronnością czy największym bagażnikiem w klasie (391 litrów) nie dał rywalom szans.