Dacia Bigster
wróć do kategorii

25 zł za 100 km. Nowa Dacia pali tyle, co nic

Niedawno Dacia zdecydowała się porzucić diesle na rzecz napędu hybrydowego. Teraz spalinowo-elektryczny tandem możemy spotkać także w rodzinnym Bigsterze, który został nie tylko Rodzinnym Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2025 i Samochodem Roku Internatów Wirtualnej Polski 2025, ale także zgarnął główną nagrodę Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2025.

08.07.2025

Dacia Bigster w wersji hybrydowej napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 109 KM, który wspomagany jest 49-konną jednostką elektryczną. Łączna moc układu to 157 KM, dzięki czemu sprint do 100 km/h zajmuje 9,7 s. Jednak nie osiągi, a ekonomia jazdy jest tym, co liczy się w hybrydowej Dacii Duster.

Podczas testu Marcina Łobodzińskiego samochód wykazał się imponująco niskim zużyciem paliwa. Jak wynika z pomiarów, przy 90 km/h samochód potrzebował jedynie 4,3 l/100 km. Podobny wynik uzyskiwany był podczas miejskiej jazdy bez większych starań. Przy średniej cenie paliwa wynoszącej 5,95 zł/l, oznacza to, że pokonanie 100 km kosztuje zaledwie 25,6 zł. Z kolei 50-litrowy zbiornik umożliwi pokonanie ponad 1000 km bez tankowania.

Dacia Bigster (2025)

Dacia Bigster (2025)

Dacia Bigster (2025)

Przy wyższej prędkości 120 km/h, zużycie paliwa dalej było imponujące, jak na gabaryty i możliwości przewozowe auta. Wówczas hybryda potrzebowała 6,2 l/100 km, co daje koszt przejechania 100 km na poziomie 36,9 zł. Ceny hybrydowej Dacii Bigster startują od 125 tys. zł.